marți, 4 iunie 2013

13 lucruri pe care sa le faci inainte de a-ti deschide un magazin online

Daca exista vreun alt lucru mai important pe care trebuie sa stii inainte de a-ti deschide propriul magazin online, acesta este: "Construieste-l, deschide-l si vei realiza ca nu functioneaza!". In cadrul acestui articol vei invata ce anume trebuie sa faci pentru si cum anume sa te pregatesti inainte de a deschide un magazin online.

Cercetare si stabilirea obiectivelor
  • Concurentii  
Primul lucru cu care ar trebui sa incepi este un studiu asupra concurentei existente pe nisa in care vrei sa te lansezi. Arunca o privire la celelalte magazine online care vand produse identice sau similare. Incearca sa aduni cat mai multe informatii despre tehnicile de marketing, solutiile tehnice si modul lor de a conduce afacerea.
Acum priveste spre afacerea ta in mod realist si intreaba-te daca vei putea face fata concurentei. Incearca sa iti dai seama care este locul tau in acest "ecosistem", daca esti capabil sa concurezi cu un nivel  mai bun al preturilor sau cu produse de o calitate superioara. De asemenea, ai putea veni cu o solutie tehnica mai buna sau poate ca iti poti face publicitate la preturi ma mici. 

Daca nu exista nici un mod prin care sa poti concura, magazinul tau online nu va reprezenta altceva decat o mare pierdere de bani, asa ca gandeste-te bine daca se va merita sau nu o astfel de investitie.
  • Cercetare SEO
Contrar credintei populare, SEO nu este ceva ce sa apara in site-ul magazinului tau, abia dupa ce ai terminat constructia ta. Cel mai bun moment in care poti demara o cercetare in acest domeniu este inca dinainte de a te apuca de constructia propriu-zisa a website-ului. Cuvintele cheie relevante din punct de vedere SEO, cele pe care le foloseste concurenta sunt deosebit de importante.

Este important sa te gandesti la procesul de optimizare SEO inca dinainte de a alege numele magazinului tau, inainte de a te decide chiar ce tip de produse urmeaza sa comercializezi sau orice alt aspect in acest sens. Ai putea face o lista cu produsele pe care intentionezi sa le vinzi online, pe baza cercetarii anterioare. In functie de aceste rezultate, un consultant SEO va fi in masura sa faca o cercetare corecta asupra principalelor cuvinte cheie pe care sa le folosesti. Pe baza rezultatelor vei putea alege numele magazinului tau si alte aspecte relevante in acest sens.
  • Cercetare SEM
Dupa ce cercetarea SEO a fost facuta, vei putea merge mai departe de atat si vei avea nevoie sa incepi o cercetare SEM. Trebuie sa stii cam cat de mult te-ar putea costa sa per click sa vizita cuvintelor cheie cele mai importante. Tinand cont de acest lucru ai putea face un calcul in privinta costurilor la care investitia ta s-ar putea ridica si daca in final ea va fi sau nu una rentabila si cam in cat timp s-ar amortiza. Ar putea fi vorba despre un an, 5 ani sau poate doar cateva luni.


  • Stabilirea principalelor obiective
Daca ai trecut de etapele de cercetare, este cazul acum sa iti stabilesti si principalele obiective pe care sa le generezi prin acest proiect.

Practic, ceea ce ar trebui sa faci in cadrul acestei etape este sa calculezi cat de multe vanzari pe luna vei realiza, sa calculezi nivelul cheltuielilor, astfel incat sa fii intotdeuauna pe zero pozitiv si chiar sa iti stabilesti un nivel cat se poate de inalt al profitului pe care magazinul respectiv il va genera.

Acum iti vei dori cu siguranta sa iti stabilesti un obiectiv prin care sa maximizezi nivelul acestor venituri si probabil te vei gandi si la unele oportunitati de extindere ale business-ului tau.

Continutul

  • Imaginea produselor 
Pregateste imagini ale tuturor produselor pe care urmeaza sa le incluzi pe site. Apeleaza  la o agentie de web design si realizeaza cu ei un shop virtual la un pret bun, dar asta nu inseamna ca tot ei se vor ocupa si de imaginile care urmeaza sa fie incarcate pe site. De acest lucru va trebui sa te ocupi tu. De exemplu, in cazul in care va fi nevoie de poze noi pentru produsele respective, va trebui ca aceasta sa fie foarte clare si precise, pentru ca modul in care sunt prezentate produsele este foarte important, mai ales cand vine vorba de cumparaturile in mediul online. 
  • Descrierea produselor
Nu lasa acest lucru la final! Oamenii, de obicei, nu isi dau seama de cat de mult text este nevoie la nivelul unui website. Asigura-te ca vei pune toate aceste descrieri pe site deoarece ele influenteaza rata de conversie.  Vanzarile magazinului tau online se bazeaza pe poze si descrieri. In cadrul unui shop virtual, clientii nu au la dispozitie un director de vanzari care sa le raspunda la toate intrebarile pe care le au. Din acest motiv, chiar si cele mai mici detalii despre un produ ar trebui sa fie postate, cat mai bine organizate, astfel incat sa poata fi usor de gasit.


  • Pagini cu continut static
Nu uita faptul ca magazinele online au, de obicei, mai multe pagini standard, care au si ele nevoie de continut. Aceste pagini includ, de obicei, "Despre noi", "Contact", "Termeni si conditii", "Politica de Returnare", "Intrebari Frecvente", etc.
  • Stiri/articole/blog
Trebuie sa te decizi pe care dintre acestea le vei avea integrate la nivelul magazinului tau online, deoarece aceasta decizie va afecta alegerea ta pe care o vei face in privinta solutiilor tehnice si de marketing general, afectand totodata si planul de gestionare a timpului.

Este important sa iti planifici resursele (timpul/banii) pentru crearea continua de continut in cadrul acestor sectiuni. Cel mai adesea, ai putea alege solutia crearii unui blog, dar ai putea sa te informezi in aceasta privinta din mediul online cu privire la modul in care poti aduce vizitatori pe blog-ul tau, iar de pe blog pe site-ul magazinului online.

Metode de plata si de transport
  • Alegerea optiunilor de facturare
Va trebui sa acorzi atentie asupra modalitatilor de plata pe care le poti pune la dispozitia clientilor tai. Poti arunca o privirea la diferitele modalitati de plata si le poti compara pentru a vedea care dintre acestea sunt cele mai profitabile. 

Alegerea modalitatii de plata cea mai buna pentru magazinul tau este importanta si va afecta cu siguranta rentabilitatea afacerii. 

Nu te pripi sa iei o decizie daca nu ai analizat in profunzime acest domeniu, mai ales daca produsele pe care le vinzi sunt ieftine si contribuie la generarea unor venituri considerabile.
  • Livrarea produselor
Magazinul tau este unul national sau international? Ai de gand sa oferi transport gratuit pentru clientii tai? Cat de mult te va costa? Esti in masura sa faci fata concurentei? Uita-te la solutia tehnica pe care o ofera. Asigura-te ca vei calcula corect timpul care se scurge intre o comanda si timpul de expediere al aceste precum si eventualele costuri pe care clientii ar trebui sa le plateasca. Daca exista un lucru pe care cumparatorii de produse online il urasc mai mult, acesta este legat de timpul de livrare al produselor si pretul coletelor. Daca ai de gand sa livrezi si in strainatate, asigura-te ca vei indeplini toate regulile pe care acest lucru le presupune. Ai putea angaja chiar un consultant pe acest subiect si el iti va explica totul.

Construirea propriu-zisa a site-ului magazinului online
  • Pagina de start
Pagina de start trebuie sa includa mai multe elemente marcate ca importante in cercetarea SEO. Ai putea sa introduci chiar produslee recomandate aici. 

Gandeste-te la ceea ce merita cu adevarat un link din pagina de start si care sunt paginile importante si cele mai putin importante din site-ul tau. Incearca sa nu pui "totul" pe pagina de start. 

Oamenii au de multe ori aceasta tendinta pentru ca nu stiu care sunt produsele cele mai importante si nu au fixate obiectivele principale. Odata ce ii vei prezenta acest plan designer-ului, acesta nu va mai trebui sa fie informat cu privire la planul tau de afaceri si obiectivele pe viitor. Totul va fi evident din acest punct de vedere.
  • Navigarea principala
Datele culese din cercetarea SEO te-ar putea ajuta atunci cand setezi principalele aspecte cu privire la modul de navigare al site-uluui tau. In multe cazuri exista mai mult decat o navigare, in special in cadrul majoritatii site-urilor de e-commerce. Aceasta poate cuprinde o multime de produse  diferite, categorii si moduri diferite prin care sa poti filtra si sorta produsele. Gandeste-te la o amplasare cat mai logica a acestor elemente la nivelul site-ului tau web.
  • Alte pagini

Exista numeroase alte pagini ce vor trebui avute in vedere in momentul in care vei incepe construirea site-ului. Vei avea nevoie de pagini de categorie, blog/articol/stiri/, pagini de continut static, de checkout, pagini de cautare, de contact etc.

Acum ca ai pus foarte bine la punct toate aceste detalii, esti gata sa iti deschizi propriul business in mediul online.

Alege sa iti deschizi si tu un shop virtual, dar trebuie sa te asiguri mai intai ca acesta va reprezenta o afacere cat mai profitabila pentru tine. Este important asadar sa tii cont de planul prezentat in cadrul acestui articol si vei vedea apoi cat de profitabila ar putea fi o afacerea bine aleasa in acest domeniu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu